O ile jeszcze do niedawna sklepy online były nowością i korzystało z nich stosunkowo niewielu użytkowników sieci, tak dzisiaj stanowią standard, jeśli weźmiemy pod uwagę tendencje zakupowe Polaków. Okazuje się, że na rozwój i popularność branży e-commerce znacznie wpłynęła pandemia koronawirusa i spowodowany przez nią brak dostępu do tradycyjnych obiektów handlowych. Kto dzisiaj robi zakupy przez internet? Przedstawiamy sylwetkę przeciętnego klienta.
Zakupy w sieci dla wymagających
Statystyczny klient sklepu online jest bardziej świadomy i wymagający, aniżeli ten, który odwiedza sklep stacjonarny. Weźmy pod uwagę, że zakupy do domu oferuje obecnie ogrom podmiotów, a branża e-commerce charakteryzuje się ogromną konkurencją. Osoby, które wybierają realizację zamówień w danym sklepie, muszą być do tego całkowicie przekonane.
Jakie cechy musi wykazywać dzisiaj e-sklep, który oferuje zakupy24h? No właśnie, podstawą jest dostęp do oferty w dogodnym czasie, bez względu na porę dnia czy nocy. Składanie zamówień ma odbywać się też bez względu na lokalizację, dzięki czemu zakupy z dostawą do domu zostają dostarczane nawet z najbardziej odległych zakątków i to nie tylko Polski, ale i całego świata. Wyjątkiem może być internetowy sklep spożywczy, który niejednokrotnie działa lokalnie, na przykład na terenie Warszawy. Wynika to z ograniczonych możliwości transportu produktów świeżych czy mrożonych.
Użytkownicy sieci, którzy już regularnie korzystają z zakupów online, stawiają przede wszystkim na sklepy, które przedstawiają znacznie szerszą ofertę, aniżeli te stacjonarne (nie ogranicza ich przecież powierzchnia sklepu). Osoby, które zamawiają przez internet, liczą również na atrakcyjne ceny. Zakupy mają być wygodne, szybkie, bez konieczności wychodzenia z domu, a dostarczane produkty zawsze najwyższej jakości.
Klient e-sklepu
Ciekawostką jest to, że już 70% użytkowników sieci realizuje zakupy w sklepach internetowych. Warto tutaj podkreślić, że większość z nich potwierdza, iż zakupy robi regularnie, przynajmniej raz w miesiącu i nie ma na to wpływu pandemia koronawirusa. Te same osoby zgodnie przyznają, że nowe nawyki w ramach nabywania określonych produktów nie zostaną porzucone już po wygaśnięciu pandemii, ale stanowią już powszechną formę robienia zakupów.
O ile jeszcze nie tak dawno w sieci kupowano z reguły produkty niedostępne w Polsce albo elektronikę, tak dzisiaj dokładnie takim samym powodzeniem cieszą się artykuły spożywcze z dostawą do domu.
Statystyczny klient sklepu online jest w wieku pomiędzy 26 a 35 rokiem życia, chociaż uznaje się, że z zasobów internetu najczęściej korzystają osoby w przedziale wiekowym 18-45. Do zakupów w sieci wciąż trudno przekonać seniorów, chociaż to właśnie zamówienia pod same drzwi są dla nich najbardziej komfortowe i bezpieczne.