pulsometr

Rodzaje pulsometrów do biegania

21 listopada 2016 Administrator 0

Wysiłek fizyczny może przynosić pożądane efekty. To wszystko uda się przy wykorzystaniu pulsometru. Za sprawą małego personalnego trenera jest możliwość obserwowania pracy serca podczas jazdy na rowerze, biegania lub w trakcie spaceru. Pomiar tętna w czasie treningu to istotna sprawa. Przy jego wykorzystaniu można wyznaczyć intensywność treningu. Chcąc mierzyć, a następnie kontrolować tętno należy wykorzystać pulsometr. Do tego, aby dobrać urządzenie dla swoich indywidualnych potrzeb należy zwrócić uwagę na kilka charakterystycznych elementów w danym modelu. W tym przypadku chodzi głównie o stopień zaawansowania oraz typ wykonywanej aktywności fizycznej. Ze względu na przeznaczenie pulsometrów należy wyróżniać trzy najważniejsze rodzaje urządzeń. Pierwszy z nich to pulsometr klasyczny, następny dotyczy pulsometr jednoczęściowy a ostatni zwany pulsometrem z licznikiem rowerowym. W przypadku tych standardowych urządzeń warto powiedzieć o tym, że elementy w tym zestawie to przede wszystkim czujnik. Jego miejsce dotyczy klatki piersiowej oraz zegarka, który należy zamieszczać w przegubie ręki. Konstrukcja klasyczna to dwuczłonowe ustawienie dające możliwość do wykonania precyzyjnego pomiaru. Funkcje, które w tym przypadku są dostępne to oczywiście mierzenie tętna. Oprócz tego inne opcje równie charakterystyczne dotyczą kalendarza, stopera, zegara czy podświetlaniu wyświetlacza. Przeznaczenie pulsometru dotyczy wszystkich osób pragnących uzyskać precyzyjny pomiar pulsu w trakcie wykonywania treningu. Pulsometr z licznikiem rowerowym został w specjalny sposób zaprojektowany dla wszystkich rowerzystów. Udogodnienie w tym przypadku wiązać się może z tym iż nie należy zaopatrywać się w licznik rowery bądź pulsometr. Elementy, które w Więcej

codzienne treningi

3 sposoby na umilenie codziennych treningów

8 listopada 2016 Administrator 0

Dbanie o własną sylwetkę i formę jest teraz w modzie. Coraz więcej osób zwraca uwagę na swoją codzienną dietę, dobiera starannie codzienne aktywności i intensywnie trenuje, chcąc osiągnąć jak najlepsze efekty. Trenując codziennie, szybko może Cię jednak dopaść rutyna bądź zniechęcenie. Jak sobie z nim poradzić, a konkretniej, jak sobie umilić codzienny trening? Skorzystaj z naszych wskazówek i ćwicz z uśmiechem na ustach. Trening pełen nowości – muzyki możesz słuchać zawsze Ćwiczysz codziennie i już na pamięć znasz swój układ? A może dopada Cię zniechęcenie, bo efektów spodziewałaś się o wiele szybciej? W takim przypadkach pomoże muzyka – słuchanie nowości, muzyki w ulubionym stylu czy oglądanie teledysków szybko przełamie treningową nudę. Co więcej, w towarzystwie nowości, muzyki w ulubionym stylu czy teledysków, czas treningu będzie płynął o wiele szybciej, co spodoba się znudzonym i zniecierpliwionym osobom. Jeśli wybierzesz rytmiczne i żywiołowe utwory, codzienny trening będzie oznaczał również sporą dawkę mile widzianego ruchu i dobrej energii, która dobrze nastroi Cię na resztę dnia. Trening z ulubionym serialem – czemu nie? Dla tych, którym muzyka podczas treningu przeszkadza, mamy rozwiązanie w postaci oglądania ulubionych seriali. Kilkudziesięciominutowe odcinki będą wspaniałym uatrakcyjnieniem każdej serii ćwiczeń. To rozwiązanie przypadnie do gustu także tym, którzy nieustannie narzekają na brak wolnego czasu, który mogliby poświęcić na swobodne oglądanie telewizji. Znajdź więc swój ulubiony serial, korzystając również z odcinków internetowych, oglądaj go podczas codziennych ćwiczeń i zobacz sam, Więcej

biostymulacja

BMS jako sposób na zwiększenie sprawności fizycznej.

30 kwietnia 2016 Administrator 0

Sprawność fizyczna jest ważna dla każdego z nas. Jednak dla sportowców ciało to coś więcej niż tylko „powłoka cielesna” – to narzędzie pracy, realizacji kolejnych celów, środek potrzebny do osiągnięcia osobistych celów. Dlatego też o owe ciało muszą dbać we wzmożony sposób, przy pomocy odpowiedniej diety, dobrze rozplanowanego planu treningowego, właściwej suplementacji. Niestety – czas nie jest sprzymierzeńcem żadnego człowieka, który pragnie zachować jak najlepszą formę. W dobie dynamicznego rozwoju wszelkich form sportowych aktywizacji warto zwrócić uwagę na zabiegi biomechanicznej stymulacji mięśni. Dlaczego? Ponieważ pozwalają one uzyskać zadowalające rezultaty w krótkim czasie, usprawniając układ mięśniowo-ruchowy i optymalizując wydolność organizmu. Rzecz jasna – to tylko ułamek korzyści, jaki płynie z zastosowania terapii BMS. BMS czyli dla każdego coś usprawniającego. Dla sportowców i osób, które uwielbiają spędzać czas aktywnie z pewnością terapia przy wykorzystaniu BMS będzie swoistym wybawieniem – szczególnie, jeśli ostatnimi czasy odnotowały one pewien spadek formy, wynikający z wieku bądź z przeciążenia organizmu nadmiarem treningów. Przy pomocy BMS można uzyskać wyśmienite rezultaty – jak przy regularnym, długotrwałym ćwiczeniu – w ciągu zaledwie kilku minut. Dzieje się tak, ponieważ biomechaniczna stymulacja maksymalnie angażuje pożądane partie mięśni, wpływając na ich wydolność. Żadna gimnastyka czy trening w tak krótkim czasie nie są w stanie umożliwić uzyskania tak spektakularnych efektów. Jednocześnie warto podkreślić, że zabieg z wykorzystaniem BMS jest całkowicie bezpieczny (o ile oczywiście nie występują takie przeciwwskazania jak niedawne złamanie, udar, choroba nowotworowa Więcej

rehabilitacja

Zabiegi fizykoterapeutyczne

30 kwietnia 2016 Administrator 0

Dzięki odpowiednio wdrożonej, dopasowanej oraz zastosowanej rehabilitacji możliwe jest zwiększenie aktywności fizycznej, ogólnej kondycji organizmu oraz wydolności ruchowej. Wszystkie te czynności pozwalają na znaczną poprawę komfortu życia i powrócenie do zdrowia. Rehabilitacja ruchowa okazuje się niezwykle skuteczna i pomocna w leczeniu wielu dolegliwości oraz chorób. Dzięki odpowiedniemu jej zastosowaniu osoby starsze mają możliwość powrócić do codziennych zajęć, których przez pewien okres czasu nie mogły wykonywać, z uwagi na dotykające ich schorzenia, przebyte choroby, dolegliwości bólowe, i tym podobne. Rehabilitacja pozwala przede wszystkim na odzyskanie sprawności, tak bardzo potrzebnej w codziennym życiu. Jak należy przeprowadzać rehabilitację ruchową? Na jakie czynniki należy zwrócić szczególną uwagę? Aby odpowiednio wdrożyć rehabilitację i dobrać najbardziej skuteczne ćwiczenia ruchowe, konieczne jest wcześniejsze przeprowadzenie wywiadu z pacjentem, zrobienie niezbędnych badań, które pozwolą na określenie, jaka jest kondycja pacjenta, zarówno pod względem fizycznym, jak i psychicznym. Dopiero po takim szczegółowym wywiadzie lekarskim możliwe jest wyznaczenie najważniejszych celów, które ma się zamiar osiągnąć w ramach późniejszej terapii. Jakie to cele? Wyróżnia się cztery, podstawowe cele, które można osiągnąć w ramach przeprowadzanej rehabilitacji ruchowej. Pierwszym z nich jest pełne zdrowie, następnie samodzielność, możliwie największe usprawnienie oraz zniwelowanie dyskomfortu w danej chorobie. Rehabilitacja w głównej mierze dąży do osiągnięcia samowystarczalności. Pacjentom zależy na tym, aby w swoim miejscu zamieszkania mogli normalnie funkcjonować, bez większej pomocy osób trzecich. Ważne jest samodzielne wykonywanie codziennych obowiązków i komfort życiowy. Rehabilitacja ruchowa jest przeprowadzana przez Więcej