Śniadanie to podstawa podczas odchudzania

śniadanie

Śniadanie to podstawa – na pewno niejednokrotnie słyszałeś to stwierdzenie, ale możliwe, że jak większość osób nie traktowałeś go zbyt poważnie. Duży błąd. Zwłaszcza, jeśli zamierzasz schudnąć lub utrzymać szczupłą sylwetkę przez resztę życia. Stwierdzenie, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia nie jest w żadnym stopniu przesadzone. Lepsza koncentracja, szybki metabolizm, dobre samopoczucie – sama kawa niestety ci tego nie zapewni.

Dlaczego codziennie należy jeść śniadanie?

Możliwe, że nie czujesz rano głodu, jednak twój organizm z całą pewnością potrzebuje jedzenia. Pierwszy posiłek należy spożywać nie później niż godzinę po przebudzeniu. Dobrze skomponowane śniadanie dostarczy ci energii na cały dzień, podkręci twój metabolizm i znacznie zmniejszy prawdopodobieństwo zgubnych dla figury wieczornych napadów wilczego apetytu. Poza tym pamiętaj, że jeśli chcesz zgubić zbędne kilogramy, musisz jeść regularnie, co kilka godzin. W ciągu reszty dnia nie uda ci się zdrowo nadrobić deficytów wartości odżywczych i kalorii, powstałych przy pominięciu śniadania.

Śniadanie to podstawa podczas odchudzania!

Z jakich produktów powinno składać się śniadanie?

Rano nie musisz bać się kalorii ani węglowodanów. Wszystko, co zjesz zaraz po wstaniu, bez trudu spalisz w ciągu reszty dnia. Ważne, żeby śniadanie syciło cię na kilka godzin i dostarczało zarówno węglowodanów jak i białek. Doskonałym wyborem będzie np.:

  • Pieczywo pełnoziarniste plus jaja lub wędlina drobiowa i sałatka warzywna domowej roboty z dodatkiem oliwy z oliwek.
  • Płatki owsiane z suszonymi lub świeżymi owocami i jogurt naturalny.
  • Pieczywo razowe z tuńczykiem, ogórkiem kiszonym i sałatą.
  • Musli zbożowe słodzone miodem i bananowy koktajl na mleku 2% lub jogurcie
  • Jajecznica na odrobinie masła, chuda wędlina, fasolka w naturalnym sosie pomidorowym, grahamka.

Jeśli nie ma żadnych przeciwwskazań zdrowotnych, do tego typu śniadań możesz bez obaw wypijać kawę z mlekiem.

Jakich produktów unikać rano?

Jeśli dbasz zarówno o szczupłe ciało, jak i zdrowie, w niczym nie przysłuży ci się pieczywo pszenne ani produkty bogate w tłuszcz zwierzęcy np. pasztet, kiełbasa wieprzowa, bekon. Dokładnie sprawdzaj skład gotowych mieszanek zbożowych, na ogół zawierają szokującą ilość cukru. Podobne praktyki stosuje się w przypadku wielu soków owocowych. Całkowicie zapomnij o tych, przygotowywanych z koncentratów – to nie sok, a słodka chemia. Unikaj monotonii, im bardziej różnorodne śniadanie tym lepiej.

[Głosów:4    Średnia:5/5]

Zobacz również

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*