Skuteczne metody odchudzania – zdrowa utrata wagi

skuteczne metody odchudzania

Skuteczne metody odchudzania – odchudzanie to proces, który wymaga cierpliwości, systematyczności i podstawowej znajomości zasad, którymi rządzi się nasz organizm. Zabrzmi mało optymistycznie, ale w życiu (prawie) nigdy nie ma nic za darmo i natychmiast. Tak samo jest z utratą nadprogramowych kilogramów. Żeby zdrowo i trwale stracić na wadze, należy stworzyć sobie nowy styl życia i bezwzględnie się go trzymać.

Skuteczne metody odchudzania

Podstawowe czynniki decydujące o chudnięciu to:

  • Aktywność fizyczna. Ćwicz regularnie, 3 – 4 razy w tygodniu. Nie przeforsuj swoich mięśni i stawów. Jeśli dotychczas prowadziłeś siedzący tryb życia, nie odbudujesz swojej kondycji w tydzień, a tym bardziej nie zbudujesz mięśni w tak krótkim czasie. Ten proces wymaga cierpliwości i systematyczności.
  • Regularne i częste spożywanie posiłków. Żeby schudnąć bez efektu jojo, należy jeść trzy główne posiłki dziennie plus dwie zdrowe przekąski. Odstępy między posiłkami nie powinny przekraczać 3 godzin.
  • Dobrze skomponowana dieta, zawierająca wszystkie niezbędne składniki, czyli tłuszcze, węglowodany i białka oraz witaminy i minerały. Nigdy nie należy jeść poniżej podstawowej przemiany materii (PPM), którą wyliczyć możemy za pomocą kalkulatora internetowego.
  • Wzbogacenie diety o suplementy wspomagające odchudzanie np. błonnik i chrom. Przyśpieszą one procesy trawienne, pomogą rozkręcić metabolizm, uzupełnią niedobory energii w okresie początkowym i pohamują apetyt – również na słodycze. Część z nich dodatkowo zapobiega katabolizmowi mięśni, czyli spalaniu ich na skutek obcięcia kalorii.
  • Wyzbycie się złych nawyków żywieniowych, takich jak: pomijanie śniadania, podjadanie, wielogodzinne głodówki. Jeśli chcesz, aby proces trawienia przebiegał bez zaburzeń NIGDY nie jedz w biegu. Musisz tak zorganizować swój dzień, aby móc poświęcić na posiłek minimum 15 minut.
  • Picie około 2 litrów wody dziennie, to niezbędny element tracenia na wadze. Jeśli twoje ciało będzie odwodnione zacznie zatrzymywać wodę, która mu pozostała. Twoja waga wzrośnie i wystąpią wyjątkowo nieestetyczne obrzęki – głównie w okolicach dłoni, brzucha i kostek u nóg. Niedostateczna ilość wody sprzyja również gromadzeniu się w organizmie soli oraz toksyn – to również nie pomoże ci schudnąć…
  • Zachowaj spokój. Stres i niedobory snu są wrogiem odchudzania. Równowaga w organizmie zostaje zachwiana, przez co nie funkcjonuje on tak jak powinien. Badania wykazały, że u osób żyjących w stresie nadnercza produkują znacznie więcej kortyzolu, który spowalnia metabolizm.

Skuteczne metody odchudzania:

pl.728x90v1_53105db8a08d5

[Głosów:3    Średnia:5/5]

Zobacz również

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*