Moda XXL bez kompromisów

Moda XXL bez kompromisów

Moda XXL bez kompromisówJuż od ponad dwustu lat, mniej więcej od początku XIX wieku, moda odpowiadała za marzenia i współtworzyła świat kobiet. Wydaje się jednak, że dziś coś zaczyna się w tej kwestii zmieniać. Coraz częściej i coraz głośniej mówi się, że czas kreatorów mody nieubłaganie się kończy.

Zainteresowanie modą

Ubrania już od dawna nie są jedynie okryciem dla ciała. O modnych strojach pisano już przed wieloma wiekami, a jednak można odnieść wrażenie, że zainteresowanie modą chyba jeszcze nigdy nie było tak powszechne jak dziś. Trudno się temu dziwić – wystarczy spojrzeć na sytuację w Polsce. Każda Polka jest obecnie atakowana reklamami strojów, dodatków czy kosmetyków, bez względu na to gdzie się znajduje.

Dziesiątki czasopism serwują jej swoje porady, często skrajnie sprzeczne ze sobą. Na dodatek w ostatnich latach coraz większe znaczenie mają blogi internetowe. Warto o nich pamiętać, ponieważ niektóre z nich mają większy wpływ na świadomość modową kobiet, niż profesjonalne magazyny i programy telewizyjne.

Demokracja i rynek

Mimo że wciąż wydaje się ogromne sumy na promocję znanych marek, rynek mody jest obecnie niesłychanie demokratyczny. Wykorzystuje się wprawdzie stale nowe techniki marketingowe, posługujące się często prostymi metodami psychologicznymi, które mają uwiarygodnić przekaz, jednak w rezultacie projektanci i producenci muszą brać pod uwagę głos ulicy. Już nie tylko kreują to, co trafia później do sklepów, ale muszą też walczyć o klientów, często dostosowując swój produkt do ich potrzeb. Dlatego właśnie wiele marek, które wcześniej produkowały wyłącznie stroje dla kobiet o figurze modelek, obecnie ma również w swoich kolekcjach linie, w których znajduje się moda damska XXL. To jeden z najlepszych przykładów demokratyzacji mody.

Moda ulicy

To właśnie coraz lepiej słyszalny głos ulicy sprawił, że można dziś dokładnie zaobserwować, że mimo iż z jednej strony nadal bardzo silna jest presja, jaką wywiera lobby dietetyczne, to jednak w szybkim tempie rośnie liczba projektantów i firm, które tworzą ubrania np. w dużych rozmiarach.

Oczywiście każdy chciałaby zapewne mieć idealne wymiary, pozwalające na noszenie ubrań w standardowych rozmiarach, jednak wydaje się, że współczesne kobiety nie są już tak skłonne do kompromisów w tej kwestii. Można śmiało powiedzieć, że czasy gdy kobiety noszące duże rozmiary były zakompleksione i nieśmiałe, odchodzą już w zapomnienie. Moda damska XXL okazała się na dodatek sporym źródłem dochodu dla firm odzieżowych.

Bez kompromisów

Przez wiele lat kobiety noszące większe rozmiary musiały stosować szeregi sztuczek, jeżeli chciały wyglądać modnie. Nie zawsze się to zresztą udawało. Kompromisem były często duże, luźne ubrania, które miały maskować sylwetkę. Oczywiście nie zawsze wyglądały one najlepiej. Niestety wiele kobiet bało się poprosić o coś bardziej dopasowanego do ich figury, lub po prostu miały świadomość, że takich ubrań właściwie się nie produkuje.

Na szczęście to również uległo zmianie, z czego niewątpliwie należy się cieszyć. Projektanci i producenci odkrywają powoli że muszą zmienić swoje nastawienie wobec całkiem sporej grupy kobiet, które nie chcą już tego rodzaju kompromisów.

Po raz pierwszy w dziejach mody psychologia ma działać z równą mocą na tych, którzy ubrania noszą, jak i na projektantów. Do tej pory cały wysiłek włożony był w to, by przekonać kobiety, że powinny się dostosować do modnego produktu. Dziś moda, to raczej propozycja, którą projektant wysuwa, starając się zachęcić potencjalnych zainteresowanych.

Tekst powstał dla sklepu Vittoria Giovani prezentującego modę XXL w najlepszym stylu.

[Głosów:5    Średnia:4.6/5]

Zobacz również

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*