Diety odchudzające – Omawiamy najpopularniejsze

diety odchudzające

diety odchudzająceDiety odchudzające. Nie sposób zliczyć ile różnych diet zostało dotychczas wymyślonych i nazwanych. Postanowiliśmy krótko omówić najpopularniejsze obecnie sposoby odżywiania.

Do diet efektowniejszych można zaliczyć dietę: niskoenergetyczną, bardzo niskoenergetyczną, niskowęglowodanową, czy wysokobiałkową. Reszta z nich są to diety niemające naukowego uzasadnienia, o których przeważnie możecie poczytać w kolorowych gazetach.

Diety odchudzające

Dieta Niskoenergetyczna

Słynna na całym świecie dieta „1000 kalorii”. Opiera się na przejrzystych zasadach, nie wymaga bezwzględnej zmiany sposobu odżywiania, a jedynie znacznego zmniejszenia dotychczasowych porcji. Jej celem jest szybkie zgubienie zbędnych kilogramów bez konieczności stosowania wielkich wyrzeczeń. W pierwszej fazie może sprawiać problemy, rozciągnięty żołądek potrzebuje czasu na skurczenie się, dopiero wtedy przestaniemy odczuwać uciążliwy głód.

Dieta Bardzo Niskoenergetyczna

Jest to dieta specjalistyczna, stosowana tylko w wyjątkowych okolicznościach i przy wskazaniach zdrowotnych. O rozpoczęciu jej stosowania może decydować jedynie lekarz, po uprzednim wykonaniu kompletu badań. Dziennie spożywa się jedynie 800 kalorii, a czasem nawet mniej. Są one dostarczane w postaci płynnej, z przygotowanych z wodą gotowych mieszanek odżywczych. Dieta niskoenergetyczna to prawdziwa katorga dla organizmu i psychiki człowieka, dlatego warto zadbać o siebie zanim stanie się ona jedynym sposobem walki z otyłością. 

Dieta Proteinowa inaczej zwana białkowa

Opiera się na znacznym zwiększeniu udziału białek w diecie, przy równoczesnym ograniczeniu ilości tłuszczów oraz węglowodanów. Dieta podzielona jest na mniej i bardziej restrykcyjne fazy. Dużo mówi się o szkodliwym wpływie nadmiernych ilości białka na pracę nerek i wątroby. Mimo wszystko zwolenników diety proteinowej nadal nie brakuje. 

Dieta Niskowęglowodanowa

Jak sama nazwa wskazuje ideą diety jest niskie spożycie węglowodanów i zastąpienie ich produktami bogatymi w białka i tłuszcze. Wyklucza ona całkowicie produkty zbożowe i skrobiowe, pieczywo i cukry wszelkiego pochodzenia (również te, zawarte w owcach oraz niektórych warzywach). Stosowana jest w celu zgubienia zbędnych kilogramów lub jako dieta specjalistyczna u osób cierpiących na epilepsję oraz cukrzycę. 

Dieta Śródziemnomorska

W ostatnich latach ta dieta stała się wyjątkowo modna. Cieszy się pozytywną opinią, zarówno po względem spadku wagi, jak i wyjątkowo korzystnego wpływu na zdrowie. Istnieją dwie odmiany. Restrykcyjna, którą stosuje się jedynie przez miesiąc, podczas którego ograniczamy spożycie kalorii do 1200 oraz umiarkowana, do stosowania nawet przez całe życie. W drugim wariancie bilans kaloryczny wynosi 1600. Ze wszystkich diet wymienionych w tym tekście, to właśnie dieta śródziemnomorska zasługuje na miano tej właściwej i godnej polecenia.

[Głosów:3    Średnia:5/5]

Zobacz również

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*