Dieta śródziemnomorska na utratę masy ciała

dieta śródziemnomorska

dieta śródziemnomorskaDieta śródziemnomorska. Pośród wielu sposobów na utratę masy ciała, tylko nieliczne można z całą pewnością uznać za zdrowe. Dobra dieta nie powinna być drogą przez mękę, lecz sposobem odżywiania na resztę życia. Musi być smaczna, zdrowa, gwarantować dobre samopoczucie i szczupłą sylwetkę. Taka jest właśnie dieta śródziemnomorska.

Czym charakteryzuje się dieta śródziemnomorska?

Jak wskazuje jej nazwa, dieta śródziemnomorska powstała w oparciu o sposób odżywiania charakterystyczny dla ludzi z regionu morza Śródziemnego. Cechuje ją duża różnorodność, niska, lecz bezpieczna kaloryczność i brak konieczności stosowania poważnych wyrzeczeń.

Jakie są wskazania do stosowania diety śródziemnomorskiej?

Wskazaniem może być oczywiście chęć zmniejszenia masy ciała o kilka lub kilkadziesiąt kilogramów – nie ma zupełnie znaczenia ile. Dobrym powodem dla przejścia na dietę śródziemnomorską są również względy czysto zdrowotne. Ten sposób żywienia to doskonała profilaktyka chorób serca i miażdżycy. Na dłużej zachowasz również młody wygląd, gdyż ta dieta jest wyjątkowo bogata w dobroczynne (nienasycone) kwasy tłuszczowe i witaminy.

Odżywianie na diecie śródziemnomorskiej.

Nastawiona na odchudzanie jest rozpisywana na 1200 kalorii, jednak żeby zdrowo schudnąć wystarczy, że odejmiesz od całkowitej przemiany materii (CPM) 500 kalorii i będziesz trzymać się zakładanego planu żywienia.

W diecie śródziemnomorskiej smażenie na tłuszczu zastępuje grillowanie, pieczenie w folii lub gotowanie na parze. Jadłospis jest bogaty w ryby, owoce morza i chude mięso (drobiowe i wołowe). Każdy posiłek wzbogacają warzywa. Należy jeść orzechy i pestki, pieczywo razowe, kasze, brązowy ryż, wszelkiego rodzaju makarony, w umiarkowanych ilościach również nabiał. Potrawy śródziemnomorskie obfitują w czosnek, cebulę, zioła i oliwę z oliwek. Do głównego posiłku można bez obaw wypijać lampkę czerwonego, wytrawnego wina.

Dieta zakłada około 40 gramów tłuszczów dziennie i całkowite wyeliminowanie wieprzowiny oraz produktów o wysokim indeksie glikemicznym (poniżej 55), np. buraki, gotowana marchew, pieczone ziemniaki.

Zalety i skutki uboczne.

Jak już pisaliśmy wyżej, dieta śródziemnomorska należy do najzdrowszych na świecie, a jej stosowanie niesie ze sobą wiele korzyści. Jedzenie przyrządzane zgodnie z jej zasadami jest smaczne, soczyste i aromatyczne. Zapotrzebowanie organizmu na białka, węglowodany i tłuszcze jest całkowicie zaspokajane, a ty nie musisz się obawiać o niedobory witamin i składników mineralnych.

Skutków ubocznych przy dobrze skomponowanej diecie śródziemnomorskiej nie odnotowano.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

Zobacz również

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*