Dieta Kopenhaska – Spożywanie 3 posiłków dziennie.

dieta kopenhaska

Dieta Kopenhaska to jedna z wielu znanych i popularnych metod odchudzania na całym świecie. Trwa ona tylko 13 dni jednakże jest bardzo rygorystyczna, a średnia ilość pochłanianych kalorii na dzień wynosi tylko od 500 do 900 kcal. Jako jedna z nielicznych diet naprawdę działa, a jej wyniki i zmiany w naszych organizmach możemy zaobserwować już po kilku dniach od jej stosowania.

Czy jest to dobra, szybka i nie inwazyjna metoda na zgubienie zbędnych kilogramów ?

Na początku warto wspomnieć, że wszelakie diety i próby odchudzania powinny być skonsultowane z lekarzem specjalistą lub dietetykiem.  Mimo, że Dieta Kopenhaska nazywana jest przez wielu „ostatnią deską ratunku”, nie należy jej stosować u kobiet w ciąży i matek karmiących. Jest odradzana osobom przewlekle chorym, starszym oraz młodzieży w okresie dojrzewania.  Jest kategorycznie zakazana wśród dzieci mających nadwagę.

Na samym początku dieta została opracowana wyłącznie dla zdrowych osób dorosłych zmagających się z dużą nadwagą i otyłością brzuszną, aczkolwiek jeśli jesteś kobietą w dojrzałym wieku i chcesz zgubić kilka kilogramów, Dieta Kopenhaska da Ci taką możliwość. Jeśli jesteś osobą aktywną i uprawiasz regularnie sport, jest on zakazany na czas diety, ponieważ duży wysiłek fizyczny nie równoważy się z ilością przyjmowanych kalorii w ciągu dnia.

Po zakończeniu diety warto wprowadzić ograniczoną ilość przyjmowanych kalorii, na przykład 1000 kcal w ciągu dnia, by uniknąć efektu jo-jo. Dietę Kopenhaską można powtarzać co 2 lata.

Dieta Kopenhaska – Spożywanie 3 posiłków dziennie.

Głównym założeniem Diety Kopenhaskiej jest spożywanie 3 posiłków dziennie przez okres 13 dni. Nie ma tu mowy o podjadaniu, czy zamianie produktów z jadłospisu na coś bardziej smacznego czy pożywnego. Każde odstępstwo od ustalonych wytycznych jest uznawane jako przerwanie diety, z czego wynikają nie odpowiednie i nie zadowalające efekty końcowe. Dieta ta ma za zadanie nauczyć zmiany nawyków żywieniowych, picia dużej ilości wody i nie podjadania między posiłkami. Z racji, że trwa tylko 13 dni, prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu jest bardzo duże. Wystarczy troszkę motywacji i samozaparcia.

Na podstawę żywieniową w diecie wchodzą chude mięsa i ryby, jajka, nabiał, warzywa i owoce. Nie ma tu miejsca na produkty takie jak pieczywo, słodycze i alkohol natomiast kubek czarnej kawy jest tu traktowany jako śniadanie. Jest to kluczowy składnik diety ponieważ, zawarta w kawie kofeina na ma celu pobudzić organizm do szybszej redukcji wagi ciała i widocznych efektów spadku tkanki tłuszczowej. Jeśli nie pijasz kawy, powinnaś poszukać bardziej odpowiedniej diety dla Twojego organizmu, ponieważ zamiana kubka kawy na herbatę czy inny napój, nie spowoduje pożądanych efektów na koniec diety.

Dieta Kopenhaska – Utrata do 7 kilogramów

Dieta Kopenhaska zakłada średnią utratę do 7 kilogramów lub więcej, w zależności od predyspozycji organizmu. Nie należy jej jednak stosować dłużej niż 13 dni, co może spowodować utratę witalności, złe samopoczucie i brak odpowiednich witamin a nawet wypadanie włosów czy poważne problemy ze zdrowiem.

Dieta Kopenhaska uczy systematyczności i przyjmowania posiłków w odpowiednich porach dnia. Śniadanie zazwyczaj powinno się zjadać między 8 a 9 rano, obiad między 12 a 14, kolację między 16 a 18. Nie ma tutaj mowy o „cheat meal” czy nocnym podjadaniu. Jeśli czujemy głód, możemy wypić szklankę wody gdyż zalecane jest picie do 2 litrów wody niegazowanej dziennie.

Po zakończeniu kuracji Dietą Kopenhaską waga ciała drastycznie spada o kilka lub kilkanaście kilogramów w dół. Przemiana materii zostaje poprawiona, dzięki czemu spożywane przez nas posiłki będą się szybciej rozkładać eliminując problem i ryzyko powiększenia wagi ciała. Nie podjadamy między posiłkami a ochota na słodycze czy alkohol mija bezpowrotnie.

Sam jadłospis Diety Kopenhaskiej jest monotonny, cykliczny a spożywane posiłki powtarzają się w odstępie tygodnia. Warto zaopatrzyć się w potrzebne produkty z kilkudniowym wyprzedzeniem, by ograniczyć zakupy i pokusy czyhające na nas w sklepie.

Plan Diety Kopenhaskiej

Dzień 1 i 8

Śniadanie: kubek czarnej kawy z kostką cukru
Obiad: 2 jajka ugotowane na twardo, szklanka gotowanego szpinaku, 1 pomidor
Kolacja: befsztyk wołowy (około 200 gram), 5 liści sałaty z oliwą z oliwek (jedną łyżka) i sokiem z cytryny do smaku

Dzień 2 i 9

Śniadanie: kubek czarnej kawy z kostką cukru
Obiad: befsztyk wołowy (około 200 gram), 5 liści sałaty z oliwą z oliwek (jedną łyżką) i sokiem z cytryny do smaku, 1 owoc (na przykład jabłko, grejfrut, ananas)
Kolacja: 5 cienkich plastrów szynki drobiowej, 2/3 szklanki jogurtu naturalnego (około 200 ml)

Dzień 3 i 10

Śniadanie: kubek czarnej kawy z kostką cukru, 1 mała kromka pieczywa
Obiad: szklanka gotowanego szpinaku, 1 pomidor, 1 owoc (na przykład jabłko, grejfrut
Kolacja: 2 jajka ugotowane na twardo, 5 cienkich plastrów szynki drobiowej, 5 liści sałaty z oliwą z oliwek (jedną łyżką) i sokiem z cytryny do smaku

Dzień 4 i 11

Śniadanie: kubek czarnej kawy z kostką cukru
Obiad: 1 jajko ugotowane na twardo, 1 duża marchew, serek wiejski lub twaróg naturalny (100-150 gram)
Kolacja: pół szklanki kompotu z owoców (bez cukru, owoce zjadamy), 2/3 szklanki jogurtu naturalnego (około 200 ml)

Dzień 5 i 12

Śniadanie: 1 duża starta marchew z sokiem z cytryny do smaku
Obiad: 1 gotowana ryba (około 300 gram, na przykład pstrąg, dorsz czy sola) z sokiem z cytryny do smaku
Kolacja: befsztyk wołowy (około 200 gram), 5 liści sałaty, 6-8 główek gotowanych brokułów

Dzień 6 i 13

Śniadanie: kubek czarnej kawy z kostką cukru, 1 mała kromka pieczywa
Obiad: duszona pierś z kurczaka (około 150 gram, bez skóry), 5 liści sałaty z oliwą z oliwek (jedną łyżką) i sokiem z cytryny do smaku
Kolacja: 2 jajka ugotowane na twardo, 1 duża starta marchew

Dzień 7

Śniadanie: kubek zielonej herbaty bez cukru
Obiad: pierś z kurczaka (około 150 gram) grillowana lub z piekarnika, 1 świeży owoc (na przykład kiwi, gruszka)
Kolacja: w tym dniu odpuszczamy kolację

Dieta Kopenhaska jest rekomendowana przez wielu, którzy dzięki niej zgubili zbędne kilogramy. Jeśli chcesz poprawić wygląd swojej sylwetki, masz w sobie wystarczająco dużo determinacji i samozaparcia, ta dieta jest idealnym rozwiązaniem na Twoje bolączki.

 

[Głosów:3    Średnia:4.3/5]

Zobacz również

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*