Jak dbać o odpowiedni poziom magnezu w organizmie? Czym jest przyswajalność magnezu?

poziom magnezu

Magnez to jeden z kluczowych pierwiastków dla naszego organizmu ponieważ bieżę on udział w ponad 300 procesach biochemicznych. Jeżeli masz trudności z koncentracją, odczuwasz ciągłe zmęczenie, masz kłopoty ze snem lub męczy cię ciągłe drganie łydek i drgające powieki to może oznaczać, że brakuje ci magnezu. W tym artykule opowiemy jak rozpoznać niedobór magnezu w organizmie i w jaki sposób mu przeciwdziałać.

Na co wpływa magnez?

Magnez wspiera niemal każdy układ w naszym organizmie. Odpowiednia dawka magnezu sprawia, że nie mamy problemów z koncentracją i pamięcią ponieważ magnez wpływa na działanie układu nerwowego i mózgu. Zmniejsza on również szanse zawału serca i cukrzycy drugiego typu. Wspomaga nasz układ odpornościowy i chroni nasz przed szkodliwymi pierwiastkami takimi jak ołów, kadm czy rtęć. Zapobiega również stanom zapalnym i przyśpiesza gojenie ran, złamań i skręceń.

Wspólnie z wapniem i witaminą D bierze udział w budowaniu kości i powstrzymuje rozwój osteoporozy. Zbawiennie wpływa na układ trawienny i perystaltykę jelit poprawiając przy tym proces trawienia. Magnez podaje się również osobom przewlekle chorym w ramach leczenia. Osoby po zawałach i udarach otrzymują mieszankę leków wspartą magnezem, która ma za zadanie zapobiec tworzeniu się niebezpiecznych skrzepów krwi.

Ludzie cierpiący na nadciśnienie tętnicze zażywają leki z magnezem aby zapobiegać obkurczaniu ścian naczyń krwionośnych co prowadzi do zwiększania się ciśnienia.

Jak rozpoznać niedobór magnezu?

Jeżeli odczuwasz jeden lub więcej z wymienionych poniżej symptomów może to oznaczać, że cierpisz na niedobór magnezu:

  • Rozdrażnienie i problemy z koncentracją
  • Zawroty i bóle głowy
  • Tiki nerwowe – drgające powieki, skurcze łydek

Skąd bierze się niedobór magnezu?

Najczęstsze przyczyny niedoboru magnezu to:

  • Życie w stresie
  • Zła dieta, uboga w magnez
  • Wysoka aktywność seksualna
  • Zażywanie antykoncepcji hormonalnej
  • Spożywanie produktów moczopędnych – np. kawa, piwo, niektóre leki

Jak wybrać odpowiedni suplement diety?

Wybierając odpowiedni preparat do suplementacji diety należy zwrócić uwagę na przyswajalność magnezu. Jest to cecha mówiąca o tym jak dużo magnezu przedostaje się z naszego układu pokarmowego do krwi. Suplementy z linii produktowej Magne B6 zawierają najlepiej wchłaniające się postacie magnezu czyli węglan magnezu i mleczan magnezu przez co są doskonałym wyborem. Więcej informacji na temat magnezu i przyswajalności znajdziesz pod adresem https://www.magneb6.pl/wchlanialnosc%20magnezu/sole-magnezu-i-ich-przyswajalnosc

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Zobacz również

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*