Błonnik oczyszczający – czy uchroni nas przed rakiem? Dlaczego warto wprowadzić go do swojej diety?

błonnik

błonnikBłonnik nazywany jest też włóknem pokarmowym. Należy do węglowodanów złożonych. Dlaczego jest zdrowy? Dlaczego warto wprowadzić go do swojej diety? I czym może skończyć się niedostateczne uzupełnienie naszej diety w błonnik?

W jaki sposób nasz organizm ulega zatruciu każdego dnia?

Każdego dnia do naszego organizmu dostaje się wiele różnych substancji, które jemy i które oddziałują na nas przez czynniki zewnętrzne, w tym zanieczyszczenia z atmosfery. Dopóki organizm radzi sobie z usuwaniem toksyn- nie dzieje się nic złego. Kiedy, jednak jest ich zbyt dużo, dochodzi do zatruwania i pojawiają się objawy takie jak: przewlekłe choroby zapalne, alergia, astma, uczucie przemęczenia, kłopoty ze wzrokiem i cerą. Są to objawy zatrucia organizmu toksynami, które mogą prowadzić do poważnych chorób, a nawet śmierci. Nie pomagają nawet leki, stosowane przez niektórych lekarzy. Dlaczego?

Dr Hans Heimich Reckweg- niemiecki lekarz praktykujący homeopatię, który połączył medycynę konwencjonalną, naukę i technologię z homeopatią, uważa, że niektóre leki, stosowane podczas chorób przewlekłych nie działają, ponieważ organizm jest „uszkodzony” obecnymi w nim toksynami. Wpływ na to ma także zanieczyszczenie organizmu. W takiej sytuacji stosowanie leków nie przynosi efektów, a pierwszym, co powinno się zrobić jest oczyszczanie organizmu.

Czy oczyszczanie organizmu uchroni nas przed rakiem?

Dr Hans Heimich Reckweg wskazuje, że w momencie, kiedy toksyna przez długi okres czasu nie zostaje usunięta z organizmu, pojawiają się poważne choroby, w tym nowotwory. Jest to spowodowane niszczeniem organizmu „od wewnątrz” i zanieczyszczaniem go do takiego stopnia, że nie jest on w stanie normalnie wykonywać wielu czynności. W praktyce zazwyczaj trwa to wiele lat, ale wiele osób nie dostrzega lub ignoruje sygnały ostrzegawcze, takie jak alergie, uczulenia i inne dolegliwości.

Regularne oczyszczanie organizmu za pomocą błonnika oczyszczającego powoduje, że nie gromadzą się w nim substancje toksyczne, których obecność zagraża jego prawidłowej pracy. W oczyszczaniu organizmu pomocny jest wysiłek fizyczny i ćwiczenia, ponieważ część toksyn usuwana jest z potem.

błonnikBłonnik pokarmowy należy wprowadzać do diety stopniowo. Jeśli organizm nie jest do niego przyzwyczajony, to mogą pojawić się wzdęcia, bóle brzucha i kolka. Stosując błonnik nie można zapomnieć o piciu dużej ilości wody, inaczej układ trawienny nie będzie działał prawidłowo.  Dzienne spożycie błonnika w Polsce to ok. 15 g na dobę. W krajach mało rozwiniętych jest to ok. 60 g na dobę. Zalecenia WHO mówią o 25-40 g błonnika na dobę, przy czym górnica granica powinna dotyczyć osób z problemami jelitowymi i osób, które stosują dietę bogatą w białko.

Spożywanie błonnika powoduje obniżenie produkcji cholesterolu w wątrobie, reguluje pracę jelit (poprzez zwiększenie treści pokarmowej) i spowalnia wchłanianie składników pokarmowych, zmniejszając zawartość cholesterolu we krwi, wiążąc kwasy żółciowe w jelicie cienkim i obniżając poziom glukozy.

Błonnik jest niezbędny w codziennej diecie, a jego niedobór może powodować otyłość, cukrzycę, choroby układu krążenia, kamicę żółciową, żylaki odbytu, zapalenie wyrostka robaczkowego i nowotwory jelita grubego.  Włókno pokarmowe nie ulega trawieniu w przewodzie pokarmowym i nie jest źródłem energii. Posiada jednak zdolność chłonięcia wody i, kiedy dostanie się do organizmu, powoduje, że posiłek jest lepiej rozgryzany i trawiony. Błonnik poprawia też perystaltykę jelit i ukrwienie jelit w czasie trawienia, dzięki czemu składniki odżywcze z posiłków trafiają do komórek organizmu.

Jak jest zalecana dawka błonnika?

Stosując błonnik warto pamiętać, że pewną jego ilość dostarczamy do organizmu wraz z jedzeniem. Błonnik zawarty jest w takich produktach jak: pieczywo razowe, otręby, kasza gryczana, jęczmienna, ryż brązowy, warzywa, zwłaszcza strączkowe, owoce, głównie suszone, orzechy, migdały, pestki, nasiona lnu, dyni i słonecznika.

Oprócz tego powinno stosować się 1 porcje błonnika oczyszczającego dobrej jakości dziennie.

Sposób stosowania:

1-2 łyżeczki błonnika należy rozpuścić w szklance wody i odczekać ok. 5 minut, aż nasiona spęcznieją. Wymieszać i wypić.  Błonnik można dodawać do wody, soków, mleka i do zupy. Najlepiej przyjmować błonnik w dwóch porcjach: na 3 godziny przed posiłkiem i bezpośrednio po posiłku, ponieważ w ten sposób znacznie zwiększa uczucie sytości. Z przyjmowaniem błonnika nie powinno się przesadzić. Zbyt duże ilości błonnika powodują podrażnienie jelit i mogą wywołać biegunkę. Przyjmowanie dużych ilości błonnika nie jest też wskazane w przypadku takich chorób jak zapalenie żołądka, wrzody żołądka, zapalenie trzustki, dróg żółciowych, jelit i niedokrwistość.

Jesteśmy importerami. Zapraszamy do współpracy! vivio.pl

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Zobacz również

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*