Aktywność fizyczna to element odchudzania

aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna to element odchudzania więc jeśli myślisz, ze schudniesz stosując jedynie dietę – nie mylisz się. Pozostaje jednak kwestia tego, w jakim tempie będą postępowały efekty oraz w jakim stanie będzie twoje ciało po zakończonym odchudzaniu. Regularne ćwiczenia fizyczne wpływają dobroczynnie na pracę metabolizmu, a jego sprawne działanie to podstawa efektywnego tracenia na wadze.

Aktywność fizyczna to element odchudzania

Dlaczego warto być aktywną?

Trening zbawiennie wpływają na jędrność skóry, a przy odpowiednim obciążeniu budują tkankę mięśniową, która pięknie modeluje ciało. Masz więc wybór – postawić jedynie na dietę i uzyskać chudą lecz przywiędłą sylwetkę lub do zdrowego odżywiania włączyć ruch i być szczupłym oraz jędrnym! 

Dieta a ćwiczenia. 

Liczne badania wykazały, że przy spadku zbędnych kilogramów aż 70% sukcesu stanowi dieta, pozostałe 30% to ruch. Zgadujemy, że zależy ci na pełnym sukcesie, więc sprawa jest oczywista. 3 – 4 razy w tygodniu musisz uprawiać sport. Nie mniej, nie więcej. Zbyt mała ilość nie przełoży się na wymierne efekty, a zbyt duża przeciąży mięśnie i stawy. Pamiętaj, że jeśli zamierzasz ćwiczyć, musisz zwiększyć swój bilans kaloryczny! W przeciwnym razie organizm zacznie się bronić przez zbyt szybką utratą masy i metabolizm zamiast przyśpieszyć ulegnie spowolnieniu. Pamiętaj o właściwej proporcji białek w diecie, są one niezbędne do ochrony, regeneracji i budowy tkanki mięśniowej. Minimalna ilość wynosi 1g na kilogram masy ciała.

Odpowiednia aktywność fizyczna.

Rzetelnie oceń swój stan wyjściowy. Jak duża jest twoja nadwaga? W jakiej kondycji fizycznej jesteś? Czy cierpisz na bóle kręgosłupa lub stawów kolanowych? Jeśli masz świadomość jakiegokolwiek problemu natury zdrowotnej, koniecznie skonsultuj się z lekarzem. Jeśli nadwaga wynosi więcej niż kilkanaście kilogramów, bezpiecznie będzie zacząć od spacerów, ćwiczeń na basenie i diety. Pamiętaj, że twoje stawy były nadmiernie obciążane przez wiele miesięcy a być może nawet lat. Bieganie, przysiady i ćwiczenia z obciążeniem dadzą im dodatkowy wycisk, którego mogą niestety nie wytrzymać… 

Jak ćwiczyć, aby schudnąć?

Nie ma jednej właściwej odpowiedzi. Jak pisaliśmy wyżej – wszystko zależy od twojej masy początkowej oraz kondycji fizycznej. Zasadą jest jednak, że tętno powinno być odpowiednio podwyższone. W wyliczeniu tego, ile powinno ono wynosić w twoim przypadku pomogą ci odpowiednie kalkulatory internetowe.

[Głosów:3    Średnia:5/5]

Zobacz również

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*