5 podstawowych błędów popełnianych przy odchudzaniu

5 podstawowych błędów popełnianych przy odchudzaniu

5 podstawowych błędów popełnianych przy odchudzaniu. Dobre chęci nie zawsze wystarczają, by zgubić ponadplanowe kilogramy. Z raportu OBOP-u wynika, że aż jedna trzecia Polaków ma za sobą jedną lub więcej prób odchudzania się. Spośród tej grupy osób tylko 22 proc. schudło tyle, ile zamierzało. Dlaczego tak się dzieje? Jakie błędy popełniamy najczęściej?

5 podstawowych błędów popełnianych przy odchudzaniu

Jedzenie w pośpiechu.

Połykanie jedzenia w zbyt dużych kawałkach i zanim zdąży się ono połączyć z enzymami zawartymi w ślinie, jest poważnym zagrożeniem dla zdrowia. W ten sposób odbierasz żołądkowi czas na stopniowe przygotowanie się do pracy. W konsekwencji pojawią się problemy trawienne, ale co nie mniej istotne – sprzyja to nadwadze! Jeśli jemy szybko, jemy też więcej. Żołądek wysyła sygnał do mózgu o tym, że jesteśmy najedzeniu dopiero po około 20 minutach od rozpoczęcia posiłku.

Drastyczne zmiany w sposobie odżywiania.

Organizm ma duże zdolności adaptacyjne i może przyzwyczaić się niemal do wszystkiego. Nigdy jednak nie zareaguje pozytywnie na drastyczną zmianę stylu życia. Jeśli dotychczas objadałeś się na potęgę, kalorie musisz zacząć ograniczać stopniowo. Podobnie jeśli organizm głodował, nie możesz z dnia na dzień podnieść kaloryczności do zdrowej normy. W obu przypadkach bezpieczny limit to 100 kalorii tygodniowo.

Monodiety.

Organizm potrzebuje węglowodanów, białek i tłuszczy. Wszelkie modne monodiety, może i pomogą ci stracić na wadzę, jednak możesz mieć pewność, że efekt będzie chwilowy. Organizm zacznie się domagać uzupełnienia brakujących składników, a ty prędzej czy później po nie sięgniesz. Rozstrojony metabolizm zacznie je magazynować, (bo przecież nie wiadomo, co ci znowu strzeli do głowy), a kilogramy powrócą w ekspresowym tempie. Białka to budulec. Węglowodany – źródło energii. Tłuszcze rozpuszczają witaminy. Naprawdę uważasz któryś z nich za zbędny?

Za mało, za rzadko.

Żeby chudnąć trzeba jeść. Ograniczenie kalorii poniżej podstawowej przemiany materii to głodówka – bez względu czy czujesz głód czy już nie. Głodzony organizm przechodzi w tryb oszczędnościowy, zwalnia metabolizm próbując zatrzymać jak najwięcej źródła energii. Podobnie sprawa wygląda, jeśli jesz zbyt rzadko i organizm nie wie kiedy znów zostanie mu dostarczone pożywienie. Jedz 3 posiłki dziennie, plus 2 przekąski np. garść orzechów, jogurt naturalny lub owoc. W ten sposób będziesz zdrowo i sukcesywnie tracić na wadze.

Czynniki poboczne.

Zaburzenia równowagi fizycznej, wywołane brakiem ruchu, zbyt małą ilością snu czy stresem, naruszają prawidłową pracę organizmu. Jeśli się nudzimy i w sytuacjach stresogennych często sięgamy po wysokokaloryczne przekąski. Dlatego bardzo ważne jest uregulowanie stylu życia również na tych płaszczyznach. Tak dopełniona dieta da nam najlepsze efekty.

[Głosów:3    Średnia:5/5]

Zobacz również

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*